STYLOWA BIEL – KOLCZYKI SZYDEŁKOWO-KORALIKOWE

  • Napisane 10 sierpnia 2014 o 21:37

Witajcie,

Dzisiaj przedstawiam Wam kolczyki , małe kulki wykonane ukośnikiem szydełkowo-koralikowym.

Ostatnio jakoś nie mogę uwolnić się od kulek , które tworzę z koralików toho round w rozmiarze 15/0.

:lol:

Te stworzyłam z dwóch kolorów :

  • Opaque-Lusterd Navajo White
  • PermanentFinish-Galvanized Starlight
  • oraz kryształków bicone 3mm. – Crystal AB ( potrzeba 20 szt. )

Zastosowałam pozłacane elementy metalowe .

Szerokość kuleczek po zrobieniu wynosi ok. 1,5 cm. , długość kolczyków z biglem ma ok. 4,5 cm .

Prezentują się tak .

:lol:

20140810_171147

:roll:

20140810_171334

:roll:

20140810_172948

:roll:

20140810_172430

:roll:

20140810_174143

:lol:

Dla wszystkich chętnych stworzyć takie kolczyki przedstawiam schemat.

:lol:

KOLCZYKI STYLOWA KULKA

:lol:

Na początek warto zapoznać się z bardzo czytelnym tutorialem Joanny Niewieczerzał , który znajdziecie na :

http://www.swiatkoralikow2.pl/doc/tutorial_kulka_szydelkowo_koralikowa.pdf

Autorka w bardzo przystępny sposób przedstawia krok po kroku jak wykonać kulkę szydełkowo-koralikową.

Jak dodawać i redukować koraliki w rzędach .

Podaje też fajny sposób nawlekania rzędów z koralikami jak je oddzielić żeby nie było pomyłki.

Warto skorzystać z cennych rad.

STYLOWA KULKA

Potrzebne koraliki :

  • 15/0 – Opaque-Lustered NavajoWhite – A
  • 15/0 – Permanent Finish-Galvanized Starlight – B
  • bicone 3 mm. – Crystal AB ( 20 sztuk , na schemacie 2 białe koraliki to 1 kryształek ) – C
  • kulka o średnicy ok.10 – 12 mm

Zaczynamy nawlekać poszczególne rzędy:

  1. 6 – A
  2. 12 – A  ( V – w jednym oczku robimy dwa półsłupki x 6)
  3. 18 – A ( V I - w jednym oczku robimy dwa półsłupki a w kolejnym jeden półsłupek x 6 )
  4. 24 – B ( V I I –  w jednym oczku robimy dwwa półsłupki  w kolejnym jeden półsłupek i w kolejnym półsłupek x 6)
  5. 30 – A ( V I I I – w  jednym oczku robimy dwwa półsłupki  w kolejnym jeden półsłupek , w kolejnym półsłupek i w kolejnym jeden półsłupek x 6 )
  6. 30 – B
  7. B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C , B , C ( ponieważ kryształek jest większy od koralików 15/0 , należy zrobić jedno oczko łańcuszka i pomijając pierwsze oczko nad koralikiem ,  wkłuć szydełko w drugie kolejne oczko nad koralikiem przysuwając kryształek – C zrobić półsłupek , dalej koralik – B itd. do końca rzędu.20140810_161815
  8. 30 – B ( w tym rzędzie wszystko będzie pasowało ponieważ przed każdym mocowaniem kryształka dodaliśmy jedno oczko łańcuszka )20140810_163630
  9. 30 – A 20140810_164209
  10. 24 – B ( tu redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półsłupek następnie robimy trzy półsłupki  w kolejnych oczkach x 6 )20140810_165358
  11. 18 – A (  tu redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półsłupek następnie robimy dwa półsłupki w kolejnych oczkach x 6 )20140810_165721
  12. 12 – A (  redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półupek następnie robimy jeden półsłupek w kolejnym oczku x 6 )20140810_170014
  13. 6 – A ( redukujemy koraliki czyli omijamy jedno oczko i wbijamy szydełko w drugie oczko wykonując półsłupek x 6 )20140810_170204

Życzę owocnego szydełkowania .

Do kolczyków dorobiłam zawieszkę kulę o średnicy 25 mm.

Oto ona.

:lol:

20140810_172140

:roll:

20140810_171511

:roll:

20140810_174113

:roll:

20140810_172240

:roll:

20140810_172757

:roll:

20140810_173027

:lol:

Pozdrawiam Was wakacyjnie .

:lol:   :lol:   :lol:

20140810_173027

Komentarze (38) do STYLOWA BIEL – KOLCZYKI SZYDEŁKOWO-KORALIKOWE

  1. ~Noiree pisze:

    Piękne:) Aż mnie kusi spróbować z 15 kulkę zrobić. Tylko nie wiem na jaką nić nawlec, żeby przeszły? Talia może być czy jest za gruba??

    • k.zyburtowicz pisze:

      Ja używam czeski kordonek pod nazwą KORDONET 80 TEX 14,5x2x2 jest wydajny bo ma 340 m., jest cienki i świetnie nadaje się do szydełkowania 15/0.Polecam , odkryłam go kilka lat temu kiedy ogarnął mnie szał robienia serwetek koniakowskich :)
      Pozdrawiam :)

  2. ~Betka pisze:

    Śliczny komplecik wyszydełkowałaś. Dzięki za podzielenie się wiedzą. Pewnie się skuszę i zrobię.

  3. ~Bizuteria-blond pisze:

    Kasiu prześwietna jest Twoja kulka!!! Już teraz wiem ,że i u mnie niedługo zagości jak się trochę ogarnę z wakacjami. Suuuuper!!

  4. ~babojola pisze:

    Piękności, cudowności ….
    Dziękuję za tutorial, może w końcu ponownie spróbuję ? Kuszą mnie niesamowicie te Wasze szydełkowe kulki ale jakoś pod górkę mi z nimi :) Z Twoimi wskazówkami może się uda :)
    Pozdrawiam – Jola.

  5. ~Chojnik pisze:

    Powiem szczerze, że jak dla mnie to tworzysz małe dzieła sztuki. :) Ten komplecik jest przepiękny. :)

  6. ~handmadeanddiy.blog.pl pisze:

    Piękne!

  7. ~Kasia pisze:

    Cudowne Jak zwykle powaliłaś mnie na kolana hehehe.
    Tworzysz piękne rzeczy :)
    Pozazdrościć talentu cierpliwości oraz pomysłu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

  8. ~Kamila pisze:

    Witam. Czy istniałaby możliwośc zrobienia takiego kompleciku na zamówienie i jaki byłby koszt?

  9. ~bluefairy pisze:

    Niesamowite są te kuleczki, kryształki dodają im wiele elegancji, ale też charakteru. Patrzyłam z zachwytem zastanawiając się jak to zrobiłaś, a tu kolejna niespodzianka, dzielisz się sekretem! Dziękuję, z pewnością spróbuję!

  10. ~Marzenka pisze:

    Piękne są. Po prostu brak mi słów. Gratuluję talentu i pomysłu. I cierpliwości też :)

  11. ~Aneta pisze:

    Piękny komplet jestem zachwycona i też chętnie bym taki kupiła jeśli to możliwe.

  12. ~Maja pisze:

    Kasiu, stworzyłaś coś naprawdę niepowtarzalnego i niezwykle wysmakowanego – wyważona elegancja ze szczyptą zaskoczenia. Gratuluję! Szkoda, że nie jestem posiadaczką takiego kompletu niezwykłej biżuterii, tym bardziej że niedługo ślub – na pewno byłaby to właściwa oprawa dla Twojego dzieła.

  13. ~Caterina pisze:

    Oj Kasiu lecisz w kulki i do tego takie śliczne ;) Bardzo mi się podoba to, że dodałaś bicony. Wygląda to bardzo elegancko. No jednym słowem nie mogę się napatrzeć na te Twoje kuleczki :))

  14. ~Edyta pisze:

    Ja z 15ek kulek jeszcze nie robiłam ale te Twoje wyglądają tak pięknie, że mam wielką ochotę wreszcie się zmobilizować ;) Kolczyki są cudne, a zawieszka wręcz powaliła mnie na kolana .. Rewelacja Kasiu :)

  15. ~Ewelina pisze:

    I 100 komentarzy to mało – gratuluję pomysłu na klasyczne zestawienie bieli i złota,kolczyki a`la Joanna & Kasia mam od teraz w planach.

  16. ~Dorota pisze:

    Przepiękne te kulki:) Szkoda,ze nie umiem szydełkować;( Ale za to podpisuje się pod chęcią kupienia takiego zestawu, oczywiście o ile to możliwe:) pozdrawiam i czekam na nowe dzieła do podziwiania:)

  17. ~Modelandia pisze:

    Cudowne są te kolczyki,chętnie sama bym sobie je ponosiła i może nawet się skuszę,jak tylko znajdę wolną chwilę od robienia biżuterii z modeliny,bo mam nawał zamówień,ale dzięki za podzielenie się wiedzą.

  18. ~Ewelina pisze:

    ten komplet biżuterii jest prześliczny :D chętnie sprezentowałabym taki mamie, mam też pytanie gdzie zakupujesz te półfabrykanty chodzi mi o pozłacane wykończenia każdej kuli, bigle itp.