ŁAŃCUSZEK CUBIC RAW 3 D – TUTORIAL

  • Napisane 5 kwietnia 2014 o 19:22

Witajcie.

Dzisiaj przedstawiam obiecany tutorial łańcuszka wykonanego techniką cubic raw 3 D.

Wiele pań prosiło mnie o schemat , tak więc opracowałam i oto jest :)

Wszystkie chętne osoby zapraszam do zabawy.

:)

Potrzebne nam będą :

20140405_130810

  1. koraliki toho round o rozmiarze 15/0 ( kolor wg. potrzeb )
  2. cienkie igły nr.10 ( ja ostatnio używam MIYUKI )
  3. cienkie nici TYTAN 80
  4. mata do beadingu
  5. nożyczki

SCHEMAT

Na nitkę ok. 3 m nawlekamy 4-koraliki , przesuwamy je tak , żeby został nam z jednej strony koniec ok.1 metra (będzie nam potrzebny do wykończenia łańcuszka ) i  przechodzimy przez wszystkie 4 koraliki .Tworzy nam się kółko przez  , które przechodzimy jeszcze raz dla wzmocnienia .

Nitkę w trakcie pracy trzeba będzie przedłużać , w zależności od długości łańcuszka ( nitkę mocujemy przewlekając ją pomiędzy koralikami i zawracając kilka razy ).

20140405_133248

:roll:

20140405_133707

Teraz nawlekamy 3-koraliki i od góry przechodzimy przez koralik ( widać na zdjęciu )

20140405_134002

Tak wygląda

20140405_134228

Następnie  przechodzimy przez kolejny koralik

20140405_134502

Teraz nawlekamy 2-koraliki i cofając się do tyłu przechodzimy przez 2-koraliki

20140405_134749

Wygląda to tak

20140405_134850

Następnie przechodzimy igłą przez kolejny koralik

20140405_155244

Nawlekamy 2-koraliki i cofając się do tyłu przechodzimy przez 2- koraliki

20140405_135144

Wygląda to tak

20140405_135432

Następnie przechodzimy igłą przez kolejne 2-koraliki

20140405_142240

Nawlekamy 1-koralik i cofając się do tyłu , tym razem przechodzimy przez 3-koraliki

20140405_135909

Naciągamy lekko nitkę tak , żeby przyciągnąć do siebie koraliki.

20140405_142507

Przechodzimy igłą przez kolejny koralik ( jesteśmy w następnym rzędzie )

20140405_142616

Kolejne rzędy wykonujemy tak jak powyżej :

  • nawlekamy 3-koraliki i przechodzimy od góry przez 1-koralik

20140405_143117

  • przechodzimy igłą przez 1-koralik , nawlekamy 2-koraliki i cofając się przechodzimy przez 2-koraliki

20140405_143549

  • przechodzimy igłą przez kolejny 1-koralik , nawlekamy 2-koraliki i cofając się przechodzimy przez 2-koraliki

20140405_143916

  • teraz przechodzimy igłą przez 2-koraliki do przodu , nawlekamy 1-koralik i cofając się do tyłu przechodzimy przez 3-koraliki

20140405_144242

  • przechodzimy igłą przez kolejny 1-koralik i jesteśmy w kolejnym rzędzie

20140405_145050

  • czynności wykonujemy do uzyskania odpowiedniej długości łańcuszka.

Ja  potrzebowałam długość ok 50 cm.

20140405_145136

Teraz kolej na końcówki i zapięcie.

Potrzebne nam będą :

20140405_175932

  1. 2 szpilki
  2. 2 koraliki fire polish 4mm
  3. 2 ogniwka ozdobne 8 mm
  4. zapięcie typu toggle 14 mm

WYKONANIE

  1.  na szpilkę nawlekamy koralik fire polish i toho round 15/0 , następnie skracamy szpilkę nad koralikiem tak żeby został ok. 1 cm                                                                                                                                                                                                                    20140405_180606
  2. następnie przy pomocy szczypiec wykonujemy oczko20140405_180815
  3. wracamy do naszego łańcuszka i na jednym końcu :
  • na nitkę nawlekamy 7-koralików toho round 15/0 i od góry przechodzimy przez koralik ( tworzy nam się uszko z koralików )20140405_181226

20140405_181420

  • przechodzimy do kolejnego koralika i nawlekamy na nitkę kolejne 7-koralików i od góry przechodzimy przez koralik ( mamy drugie uszko )
  • czynność wykonujemy jeszcze dwa razy , w sumie mamy 4 uszka20140405_181808
  • teraz przechodzimy przez koralik tworzący podstawę pierwszego uszka i 4-koraliki uszka ( wierzchołek )
  • nawlekamy 1-koralik i przechodzimy igłą przez 4-koralik-wierzchołek drugiego uszka ( licząc koraliki od podstawy )
  • następnie nawlekamy 1-koralik i przechodzimy igłą przez 4-koralik-wierzchołek trzeciego uszka ( licząc koraliki od podstawy )
  • nawlekamy 1-koralik , przechodzimy igłą przez 4-koralik-wierzchołek czwartego uszka
  • nawlekamy 1-koralik i przechodzimy przez 4-koralik pierwszego uszka

20140405_183255

  • teraz do środka wkładamy wcześniej przygotowany koralik fire polish i naciągamy nitkę

20140405_183829

  • przechodzimy przez wszystkie 8-wierzchołkowych koralików dwa , trzy razy naciągając nitkę dla wzmocnienia
  • utworzyła nam się ładna końcówka do zamontowania ogniwka z zapięciem ( przechodzimy igłą przez trzy koraliki w dół i jeszcze przez koraliki łańcuszka  aby zakończyć nasza pracę)
  • montujemy zapięcie łącząc ogniwkiem

20140405_184356

20140405_184518

  • teraz kolej na drugą końcówkę łańcuszka , którą wykonujemy tak samo i montujemy drugą część zapięcia.

Cały prezentuje się tak  :lol:

20140405_191913

:lol:

20140405_191940

Życzę powodzenia w tworzeniu pięknych łańcuszków.

Pozdrawiam Was.

:lol:   :lol:   :lol:

20140405_191913

Komentarze (21) do ŁAŃCUSZEK CUBIC RAW 3 D – TUTORIAL

  1. ~bluefairy pisze:

    Super, że pokusiłaś się o ten tutek, wyszedł przejrzysty i bardzo zrozumiały. Kiedy ja się go uczyłam przekopałam cały internet i znalazłam tylko jeden filmik, z którego coś tam dało się zrozumieć. Moja konkluzja po tych potyczkach jest taka, że najgorszy jest ten pierwszy rządek a potem to już łatwizna :)
    Wrzucam link do twojego tutka do moich zakładek jeśli pozwolisz bo jest naprawdę fajny!

  2. ~Jola pisze:

    Chętnie skorzystam, fajnie, że go zrobiłaś. Ostatnio robiłam na 3 koraliki ale taki na pewno też powstanie. Dziękuję.
    Pozdrawiam- Jola

  3. ~Renata pisze:

    Jak zwykle genialny tutek. Świetny sposob na końcówki!

  4. ~Beata pisze:

    Fantastyczny tutorial. Super,że chciałaś podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam.

  5. ~nuta pisze:

    Kasieńko! Jak tylko się ogarnę to wykorzystam ten kursik, ale to chyba juz nastapi po swietach:) Pozdrawiam!!!

  6. ~magdalena pisze:

    Świetny tutorial! wszystko jasno i rzeczowo przedstawione:) na pewno skorzystam :D:D:D

  7. ~Agnieszka pisze:

    Rewelacja! Dziękuję, będę się posiłkować tym tutkiem :-). Pozdrawiam.

  8. Nawet nie masz pojęcia :) jak bardzo się cieszę z Twojego turtorialu ! Jest absolutnie przejrzysty ! A już myślałam, że to ja taka niezdolna jestem :) A to twórcy turtoriali zawsze COŚ ważnego przypadkiem ?:) łapką zasłaniali … A dzięki Tobie udało mi się ! Nie zdradzę wprawdzie moich drucików i lutownicy dla koralików, jednak koraliki są dla mnie oskocznią i odprężeniem :) Dziękuję :) A Twoje prace są PIĘKNE !!! Pozdrawiam :)

  9. ~ivonne pisze:

    muy original es una gran idea gracias

  10. ~Małgorzata pisze:

    Super, nareszcie pojełam, serdeczne dzieki. Pozdrawiam

  11. ~Lucyna pisze:

    Udaje mi się zrobić sam począteczek a później gubię się i koniec. Jestem w monencie Kolejne rzędy wykonujemy tak jak powyżej :

    nawlekamy 3-koraliki i przechodzimy od góry przez 1-koralik
    …. i klapa. Nie wiem gdzie nitka, ile nabrać koralików, czy w kolejnych podpowiedziach jest dublowane polecenie , czy dwa razy trzeba nabrać koraliki. Robi mi się supeł i koniec :(. Nie widzę która nitka jest nitką wychodzącą z pracy i idącą do igły – przybliżenie powoduje, że niby widzę ale nie wiem kiedy i jak praca zostaje obrócona i w co się wkłuć . Czytając wpisy innych czuję się jak niezdara.