LAWENDOWA KULKA SZYDEŁKOWO-KORALIKOWA

  • Napisane 1 lipca 2013 o 12:30

Witajcie .

Jakiś czas temu obiecałam podać schemat kulki szydełkowo-koralikowej.

Potrzebne nam będą :

20130701_123855

  1. kulka 20 mm
  2. koraliki toho round 11/0 ( najlepiej w dwóch kolorach )
  3. kordonek ( najlepiej w kolorze koralików )
  4. igła do nawlekania koralików
  5. szydełko o rozmiarze 0,75 mm lub 0.90 mm

SCHEMAT

Na nitkę nawlekamy 320 koralików najlepiej w dwóch kolorach wg. schematu jaki podam (widzimy wtedy każdy kolejny rząd ).

Ja wybrałam kolory : fioletowy i różowy.

Nawlekamy koraliki : 5-fioletowych,10-różowych,20-fioletowych,20-różowych,30-fioletowych,30-różowych,

30-fioletowych,30-różowych,30-fioletowych,30-różowych,30,fioletowych,20-różowych,20-fioletowych,

10-różowych,5-fioletowych.

Następnie :

  1. robimy 5 oczek łańcuszka ,które łączymy w kółko
  2. 5-fioletowych koralików przesuwamy bliżej łańcuszka, następnie wbijamy szydełko w pierwsze oczko łańcuszka i przysuwamy pierwszy koralik ,przeciągamy szydełkiem nitkę przez dwa oczka ( powstaje półsłupek ),tak postępujemy z pozostałymi  koralikami
  3. 10-koralików różowych przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd tj. w jednym oczku robimy dwa półsłupki (2×5 = 10 koralików w rzędzie )
  4. 20-fioletowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd jak wyżej robiąc w jednym oczku dwa półsłupki (2×10=20 koralików w rzędzie )
  5. 20-różowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd , teraz w każdym oczku robimy półsłupek czyli 20 koralików w rzędzie
  6. 30-fioletowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd tj. w jednym oczku dwa półsłupki , w drugim jeden półsłupek (V I V I V I V I V I V I V I V I V I V I )     V-2 półsłupki      I-1 półsłupek
  7. 30-różowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd tj. w każdym oczku robimy jeden półsłupek i wychodzi 30-koralików w rzędzie
  8. 30-fioletowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni
  9. 30-różowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni
  10. 30-fioletowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni
  11. 30-różowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni
  12. 30-fioletowych koralików przesuwamy i wykonujemy nowy rząd jak poprzedni ( tu wkładamy kulkę do środka )

20130630_220620

13. 20-różowych koralików przesuwamy bliżej i wykonujemy kolejny rząd redukując tj. pierwszy półsłupek robimy w drugim oczku ( zbierając dwa oczka ) , drugi półsłupek robimy normalnie ,sekwencje powtarzamy 10-razy

14. 20-fioletowych koralików przysuwamy i wykonujemy kolejny rząd tj. robimy 20 półsłupków (20 koralików w rzędzie)20130630_221938

15. 10-różowych koralików przesuwamy i wykonujemy kolejny rząd redukując tj. wykonujemy półsłupek w co drugim oczku ( 10 koralików w rzędzie )20130630_222356

15. 5-fioletowych koralików przybliżamy i wykonujemy ostatni rząd redukując tj. wykonujemy półsłupek w co drugim oczku ( 5 koralików w rzędzie )20130630_222752

Kulka jest gotowa.

:lol:

:lol:

Z kulki zrobiłam zawieszkę do rzemyka, sami oceńcie wyszła fajnie. :roll:

20130701_124023

:roll:

Zawieszkę ozdobiłam perełkami i kryształkiem Svarowskiego w kolorze jasnego różu.

20130701_124010

 

Pozdrawiam, mam nadzieję że mój kursik przyda się Wam i stworzycie swoją kulkę szydełkowo-koralikową. :lol:

Komentarze (35) do LAWENDOWA KULKA SZYDEŁKOWO-KORALIKOWA

  1. ~qmqma pisze:

    Fajnego masz bloga bardzo mi się podoba czekam na nowe wpisy :) Pozdrawiam

  2. ~Kasia pisze:

    Fajny kursik, ja zaczynam od 6 koralików ale spróbuję również Twoją metodą, pozdrawiam :)

  3. ~evcia pisze:

    dla mnie jako osoby początkującej chyba za trudne

    pozdrawiam :)

  4. ~klara pisze:

    Bardzo ładna ta kulka !!! Spróbuję może zrobić podobną córce w prezencie. Twórz dalej i dziel się z nami Swoimi pracami. Serdecznie pozdrawiam i pełnej głowy pomysłów życzę :-)

  5. ~Iwa pisze:

    Sorry, ale nie rozumiem tego „opisu”

  6. kaja.g pisze:

    Bardzo, bardzo ładne!

  7. ~Ala pisze:

    jak długo robi sie taka kulkę. jest bardzo fajna.

    • k.zyburtowicz pisze:

      Na taką kulkę potrzeba parę godzin ,zależy czy robisz jakieś rzeczy na szydełku i masz wprawę.
      Na początku na pewno potrzeba więcej czasu i cierpliwości.
      Pozdrawiam.

  8. ~kamcia.20 pisze:

    Fajny pomysł, muszę wypróbować.

    W wolnych chwilach zapraszam Cię do mnie http://mojediy.blog.onet.pl/

  9. ~Aga pisze:

    fajne, ale dla mnie za trudne,,;/

  10. ~Karolina pisze:

    piękna! pomimo szczegółowego opisu (dzięki Ci za nie bardzo!!), dla mnie to za trudne :( jakoś z szydełkiem zaprzyjaźnić się nie potrafię :/

  11. ~Agnieszka pisze:

    Witam

    bardzo fajna i ładna kulka muszę spróbować, mam tylko kulkę 12 mm mogłaby Pani napisać od ilu koralików zacząć ??

    pozdrawiam

    • k.zyburtowicz pisze:

      Wszystkie moje kulki zaczynam od 5 koralików i w zależności od wielkości kulki mniej rzędów robię ( gdzie dodaję koraliki )
      Wkładam kulkę do środka i sprawdzam czy już wystarczy , następnie redukuję.
      Życzę powodzenia :)

  12. ~Agnieszka pisze:

    Witam. Co oznacza polslupek? Szydelkujeny jak w zwyklym sznurze czy jak w ukosniku?
    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

  13. ~Wiola pisze:

    Witam!
    Robię bransoletki szydełkowo koralikowe, ale czytając ten opis niestety nie potrafię sobie zwizualizować stworzenia takiej kulki.Co oznacza pojęcie półsłupek?Czym różni się to od robienia sznura do bransoletek.Czy jest to zupełnie inna metoda.Przepraszam za tak wiele pytań.Pozdrawiam.

  14. ~Izabela pisze:

    Jak sie przerabia ten podwójny pólsłupek, Zupełnie nie wiem jak do jednego koralika doczepić 2 kolejne? Jak przerobic to oczko 2 razy. Robie sznury szydełkowo koralikowe ale nie umiem poszerzac kolejnych rzedów do kulki.

    • k.zyburtowicz pisze:

      Witaj.
      W oczko z poprzedniego rzędu wbijasz szydełko przysuwasz koralik , przerabiasz raz i ponownie wbijasz szydełko w to samo oczko ,przysuwasz
      koralik , przerabiasz raz a następnie oba oczka naraz ( rozumiem , że nie robisz serwetek na szydełku , bo to tak samo się robi ).
      Pozdrawiam:)

      • ~Izabela pisze:

        Nie robię serwetek na szydełku, sznura nauczyłam się sama z filmików z yt. Teraz próbuje robić tę kulkę metodą peyote ale wychodzi mi trochę niechlujnie bo są za duże przerwy. Na szczęście mam dużo cierpliwości do psucia prac i zaczynania na nowo aż bedzie idealnie :) Pożniej spróbuję zrobić tę kulkę na szydełku albo popróbuje poszerzać sznur tą metodą :)

  15. ~Asia pisze:

    Witam fajnego masz bloga i fajnś zrobiłaś kulkę dobry opis ale przydałby się filmik bo mimo że opis jaet niezły to ja za nic nie mogę zajarzyć jak to ma być pozdrawiam

  16. ~Renia pisze:

    Super. Właśnie szukałam takiego tutorialu. Dzięki tobie już wiem jak się robi kule. Dziękuję bardzo.

  17. ~magda pisze:

    Zdecydowanie jest to schemat ukosnikowy, robiac zwyklym robotka jest tak ciasna ze nie mozna nawet dojsc do polowy. Z reszta widac po zdjeciach, ulozeniach koralikow ze to ukosnik :)

  18. ~Renata pisze:

    witam…kulka przepiękna :)))mam pytanie – to w końcu jak jest zrobiona ta kulka – ściegiem zwykłym czy ukośnikiem? ja jestem dopiero początkująca i nie rozpoznaje po zdjęciu…bardzo chcę się nauczyć takich kulek, więc informacja o rodzaju ściegu jest dla mnie ważna….pozdrawiam :)

  19. ~Ewa pisze:

    Witaj, mam małe pytanko: czy każdy rząd zamykałaś oczkiem ścisłym czy od razu przechodzi się do następnego półsłupka z koralikiem. Jestem początkującą osobą zarówno w świecie szydełka jak i biżuterii. Pozdrawiam

  20. ~Ewa pisze:

    Witam, mam małe pytanko: czy po zakończeniu rzędu robisz oczko ścisłe czy przechodzisz od razu do nowego rzędu z półsłupkiem i koralikiem? Jestem osobą początkującą i w szydełkowaniu i w biżuterii a chciałabym robić to dobrze. :-) Dziękuję i pozdrawiam

  21. ~Babojola pisze:

    No i udało się, jest pierwsza koralikowa :):):) Dzięki za tutorial :)
    Pozdrawiam- Jola.

  22. ~ivonne pisze:

    La bola se ve perfecta muy organizada para mi es imposible hacerla con esa perfeccion, gracias por tu ayuda

  23. ~Karine pisze:

    Hi Kasia,
    Thanks a lot for your tutorial, it was very helpful to understand this – difficult – technique !
    I have to further myself yet, but I’ll make it !
    Sincerely yours
    Karine

Dodaj komentarz